Поради батькам











Як спілкуватися з дитиною

•  Спілкування на рівних. Рівень очей.

•  Попросити дитину вас чому-небудь навчити.

•  Запитувати в дітей поради.

•  Цікавитися планами дитини та їх враховувати.

•  Запитувати в дитини про її річ і стукатися до неї в кімнату.

•  Просити допомоги в чому-небудь. Після цього не критикувати.

•  Давати посильні доручення-з відомим успіхом.

•  Схвалення взагалі (у цілому).

•  Підтримка у важкій ситуації (навести приклад із власного життя знайти три позитивних моменти — оптимістичний погляд на життя).

•  Не сюсюкати з дитиною. Розмовляти як з дорослим.

•  Зустрічати як кращого друга і проводжати.

•  Якщо ви не праві, просіть вибачення.

•  Дозволяйте дитині виражати свої почуття і діліться своїми.

•  Дозволяйте робити дітям помилки і зустрічатися з їхніми наслідками (негативний досвід — це теж досвід).

•  100 %-ва увага мінімум 15 хвилин щодня.

•  Концентруйте увагу не на помилці, а на тому, як вийти зі складної ситуації.

•  Тілесний контакт 2—3 рази на день мінімум.

 

Як почути свою дитину

(що батьки не повинні робити)

•  Накази, команди, що заперечують почуття. (Дитина плаче, розбила коліно, дорослі: «Припини плакати!» — образа в дитини гарантована.)

•  Попередження, застереження, погрози. («Якщо ти ще раз упадеш у цю калюжу...».)

•  Моралі, проповіді («Учитися — це твій обов'язок» і т. д. Такі моралі викликають нудьгу, а потім і агресію).

•  Поради і готові рішення («Я б на твоєму місці...»). Такі поради дратують дитину.

•  Докази, нотації та висновки («У твоєму віці треба б знати...»). Нотації приводять до бажання боротьби і помсти.

•  Критика, догани, обвинувачення («Усе через тебе...») приводять до уникання невдачі, низької самооцінки.

•  Оціночна похвала (не хвалити, а говорити: «Я вважаю тебе...», «Мені подобається...»).

•  Обзивання і висміювання (навіть жартівливі).

•  Здогади та інтерпретація.

•  Випитування та розслідування.

•  Співчуття на словах, чутки.

•  Віджартування, відхід від розмови.

 

Що треба пам'ятати батькам дитини, яка зростає

•  Дитина формується під впливом того оточення, в якому зростає.

•  Дитина, що зростає в оточенні критики, навчається засуджувати.

•  Дитина, що зростає в оточенні ворожості, стане агресивною.

•  Дитина, що зростає в страху, буде всього боятися.

•  Дитина, що зростає в оточенні жалості, навчиться співчувати самій собі.

•  Дитина, що зростає в оточенні глузувань, стане сором'язливою і боязкою.

•  Дитина, що зростає в атмосфері заздрості, заздритиме.

•  Дитина, що зростає в оточенні заохочення, навчиться бути впевненою у собі.

•  Дитина, що зростає в атмосфері терпимості, навчиться бути терплячою.

•  Дитина, що зростає в атмосфері любові, навчиться любити.

•  Дитина, що зростає в оточенні схвалення, навчиться подобатися самій собі.

•  Дитина, що зростає в атмосфері визнання, навчиться бути цілеспрямованою.

•  Дитина, що зростає в атмосфері великодушності, буде щедрою.

•  Дитина, що зростає в оточенні чесності та справедливості, навчиться бути правдивою і справедливою.

 

Поради для батьків агресивних дітей

При взаємодії з агресивною дитиною:

•  приймайте дитину такою, яка вона є;

•  висувайте до дитини свої вимоги, враховуйте не свої бажання, а її можливості;

•  розширюйте кругозір дитини;

•  включайте дитину до спільної діяльності, підкреслюючи її значимість у виконуваній справі;

•  ігноруйте легкі прояви агресивності, не фіксуйте на них увагу оточуючих.

•  Боротися з агресивністю потрібно терпінням. Це найбільша чеснота, яка тільки може бути в батьків і вчителів.

•  Поясненням. Підкажіть дитині, чим цікавим вона може зайнятися.

•  Заохоченням. Якщо ви хвалите свого вихованця за гарне поводження,; то це розбудить у ньому бажання ще раз почути цю похвалу.

 

Поради для батьків дітей, які відчувають страхи

Якщо дитина відчуває страхи:

•  приймайте дитину такою, яка вона є, даючи їй можливість змінитися;

•  розвивайте в дитині позитивні емоції, частіше даруйте їй свій час і увагу;

•  з розумінням ставтеся до переживань і страхів дитини; не висміюйте

•  їх і не намагайтеся рішучими методами викорінити цей страх;

•  заздалегідь програвайте з дитиною ситуацію, що викликає страх.

 

Поради для батьків дітей, схильних до брехні

Якщо дитина бреше, додержуйтеся таких правил:

•  частіше хваліть дитину, заохочуйте її за гарні вчинки;

•  якщо ви впевнені, що дитина бреше, постарайтеся викликати її на відвертість, з'ясувати причину неправди;

•  знайшовши можливу причину неправди, постарайтеся делікатно усунути її так, щоб розв'язати цю проблему;

•  не карайте дитину, якщо вона сама зізнається в неправді, дасть оцінку власному вчинку.

 

Поради для батьків щодо спілкування з дітьми,

які мають емоційні труднощі

•  Емоції виникають у процесі взаємодії з навколишнім світом. Необхідно навчити дитину адекватно реагувати на певні ситуації та явища зовнішнього середовища.

•  Не існує поганих і хороших емоцій і дорослий у взаємодії з дитиною повинен постійно звертатись до доступних їй рівнів організації емоційної сфери.

•  Почуття дитини не можна оцінювати, не слід вимагати, щоб вона не переживала те, що вона переживає. Як правило, бурхливі афективні реакції — це результат тривалого стримування емоцій.

•  Потрібно навчити дитину усвідомлювати свої почуття, емоції, виявляти їх у культурних формах, спонукати до розмови про свої почуття.

•  Не слід вчити дитину пригнічувати власні емоції. Завдання дорослих полягає в тому, щоб навчити правильно спрямовувати, виявляти свої почуття.

•  Не слід у процесі занять з «важкими» дітьми намагатися цілком ізолювати дитину від негативних переживань. Це неможливо зробити в повсякденному житті, і штучне створення «тепличних умов» тільки тимчасово вирішує проблему.

•  Треба враховувати не просто модальність емоцій (негативні чи позитивні), а й їхню інтенсивність. Надлишок одноманітних емоцій спричиняє негативні явища.

•  Для профілактики емоційного напруження слід долучати дитину до різних видів діяльності. Корисним для емоційного розслаблення є застосування гумору.

•  З метою ліквідації негативних емоцій потрібно спрямовувати їх у творче русло: мистецтво, поезію, літературу, музику чи заняття танцями.

•  Ефективність навчання дитини володіти своїми емоційними станами значною мірою залежить від особливостей її ставлення до себе. Завищена чи занижена самооцінка суттєво погіршує самопочуття дитини, створює бар'єри для необхідних змін. У таких випадках потрібно починати роботу з корекції ставлення до себе, учнівської самооцінки.










З 24 по 30 жовтня 2022 року Осінні канікули





Поради батькам під час війни


Війна торкнулась кожного. Немає куточка України, немає місця на карті світу де б не знали про напад Росії на Україну і початок війни. А надзвичайні ситуації завжди мають тісний зв’язок з стресом та відчуттям тривоги, та попри це вимагають у людей високого рівня сфокусованості, зібраності та контролю над ситуацією. Тут ми разом з інтернет-гуртівнею Bookopt підібрали для вас поради для батьків, як мінімізувати вплив війни на психіку дитини та “триматись на плаву”. А також додаємо кілька варіантів чим зайняти дітей в цей нелегкий час. 

     Війна = стрес. Стрес, що відчувають не лише дорослі, для яких ситуація цілком зрозуміла, а й діти. Постійне відчуття небезпеки, підвищена тривожність, зміна звичного графіку дня, тай взагалі постійні зміни та переміщення - можуть не лише збити дитину з пантелику, а й дуже її налякати. В цей момент виникає дуже важливе питання: А як забезпечити психологічний комфорт дитини в таких умовах?  

Спокійні батьки - спокійні діти.

Мантра, яку ви повинні запам’ятати. Особливо це стосується маленьких дітей, адже вони копіюють поведінку дорослих. Отож, як підтримати дитину в цей нелегкий період.

План дій

    Для того аби виконати цей пункт вам потрібно скласти маршрут в укриття та проговорити з дитиною інструкцію щодо послідовності її дій. Не намагайтесь згладити гострі кути, просто вживайте короткі та чіткі фрази. Оскільки, діти краще сприймають інформацію наочно найкращим варіантом для пояснення буде малюнок. Зобразіть карту укриття, локації які там знаходяться, його функціонал, де знаходиться вхід та вихід. Так дитина швидше сприймає інформацію, адже діти краще сприймають наочно.

Спостерігайте за станом дитини та реагуйте на її потреби

    Важливо вести спостереження за емоціями дітей та рівнем активності. Потрібно аби дитина проговорвала з вами ситуацію та свій емоційний стан, ставила запитання, які її цікавлять чи турбують. Якщо дитина впала в стан ступору, то важливо повернути дитину до вербальної відповіді та діяльності. Поставте три найпростіших запитання й чекайте відповіді. Можна також масажувати кінчики пальців, мочки вух, запропонувати гру, або ж дати завдання щодо дії (принеси, подай, зроби), також дати випити води, чаю, поїсти та обійняти. Реагуйте на потреби дитини, задовольняйте їх за можливості – це поверне дитину до відчуття безпеки. Також завжди можна зайнятись з дитиною рукоділлям, наприклад ліпленням з пластиліну. Це заняття дозволить і вам відволіктись від буденності та новин  і стане чудовим способом для розвитку дрібної моторики рук. Доречі, такі маніпуляції не лише розвивають дитячий мозок, а й допомагають підтримати мозкову активність дорослого.


Обіймайте дитину

    Тут самій деколи хочеться залізти комусь на ручки і щоб хтось тебе обіймав, і ти просто куталась в теплих ручках і ні про що не думала. А для дітей в такі важкі часи це вкрай необхідно. Тілесний контакт допоможе знизити рівень напруги та допоможе дитині заспокоїтись. Навчіть дитину заспокоюватись самостійно.  Для цього вам пригодяться такі вправи: 

- «Обійми метелика» – дитина обіймає свої плечі двома руками та може себе похлопати по плечах. 

- «Кокон» – права рука дитини обіймає ліве плече, а ліва рука живіт. Важливо слідкувати, як дитина дихає і чи не затримує дихання.

    Допомогти вийти зі стану ступору та знизити рівень стресу – це відновити стабільне дихання. Можна спробувати таку вправу: вдих носом і повільний видих ротом, можна зі звуками «А», «О», подихати декілька разів животом. Відновлення стабільного дихання та фізичної активності допоможе знизити рівень впливу події та стресу на організм. Варто не забувати і про читання разом з дитиноюповчальні історії мають позитивний вплив на психіку дитини, та допомагають сприймати ситуацію не так гостро. Добро завжди перемагає зло, саме цей принцип сповідується у всіх казках. Зараз сайт інтернет-гуртівні Bookopt працює та надсилає замовлення у всі куточки нашої країни куди це можливо, аби підтримати економіку під час війни. Ви можете сміливо сформувати замовлення та в результаті насолоджуватись читанням. 


Дотримуйтесь рутини, наскільки це можливо

     У часи невизначеності важливо відтворювати та зберігати послідовність дня наскільки це можливо.  Завдяки ви зможете відчути контроль над власним життям. До того ж сталий графік позитивно впливає і на дитину, оскільки при правильній організації дня дитина розвивається рівномірно та почуває себе добре. З самого ранку і до вечора, загинаючи пальчики, проговорюйте та відтворюйте послідовність дня. Намагайтесь гуляти та розважатись, адже не варто забувати про буденні речі, якщо у вас є змога їх виконувати.

Дбайте про себе

     Пункт, який ви вже могли побачити в попередній статті, але він насправді є важливим для кожного. Я часто чую від друзів і знайомих “Хотіла пофарбувати волосся чи зробити манікюр, але зараз не часі, війна”. І так, в нашій країні зараз триває війна, через втрогнення Росії та зазіхання на суверенні території незалежної європейської держави. Але якщо ви знаходитесь в межах областей де не ведуться активні бойові дії то ви повинні знати, що дбати про себе не соромно. Робити звичні речі - це нормально. І крапка, і немає жодних але і чи якщо. Нормально бути живим і задовольняти свої потреби. Нормально ходити на роботу і заробляти гроші, адже таким чином ви підтримуєте Україну на економічному фронті. Це набагато важливіше ніж нам здається. Зброя і військова техніка не беруться з повітря, їх купують не лише волонтери ай держава, а звідки їй взяти гроші, якщо ми не будемо платити податки. Звідки взяти надходження в бюджет, якщо ви думаєте “А зараз не до книжок, не до нового одягу тощо”. Отак, а тут все тісно переплетене нитками, і якщо одна ниточка випадає то руйнується весь виріб. Ну в загальному я розповіла багато, сподіваюсь вдалось донести думку.


Шановні батьки! 
Розпочинаються зимові канікули. Це пора відпочинку, свят та розваг. 
Але для того, щоб канікули були веселими й корисними, а головне безпечними необхідно пам’ятати про безпечну поведінку.

Сьогодні, в умовах пандемії коронавірусної хвороби COVID-19 в Україні та світі звертаюся до вас бути відповідальними та свідомими. Чітко дотримуйтеся карантинних заходів та бережіть здоров’я своїх дітей .

- за перших симптомів у дитини звертайтеся до свого сімейного лікаря;

- нагадуйте дітям про миття рук з милом упродовж 20-ти секунд або користування антисептиком;

- нагадуйте дітям про уникнення контакту з людьми із симптомами ГРВІ, з тими, хто має симптоми застуди.

- нагадуйте про дотримання дистанції (Мінімальна дистанція — 1,5 метра);

- наголошувати на необхідності носіння засобів індивідуального захисту;

- за можливості нехай діти залишаються вдома та уникають скупчень людей;

- проводьте роз’яснювальну роботу, говоріть з дітьми, пояснюйте їм небезпеку, яку несе із собою COVID-19;

- не залишайте дітей без нагляду. Ви повинні знати, де знаходиться ваша дитина протягом дня і ночі;

- слідкуйте, щоб діти обережно поводилися з вогнем;

- використання піротехнічних засобів (петард, бенгальських вогнів, хлопавок) небезпечне для життя і здоров’я;

- нагадуйте дітям, що необхідно дотримуватись правил дорожнього руху;

- не дозволяйте, щоб діти ходили на водоймища;

Шановні батьки, дбайте про здоров’я та життя Вашої дитини! Пам’ятайте: життя Ваших дітей – у ваших руках, намагайтеся зробити все, щоб зберегти його.

Тримайте під контролем проведення дозвілля сином (донькою) за межами дому. Проводьте роз’яснювальні бесіди. Обмежте перебування вашої дитини за межами дому у вечірній час. Не дозволяйте дітям відвідувати місця, де вживаються спиртні напої.

Увага! В період зимових канікул особисту відповідальність за життя та здоров’я дітей покладається на батьків.

З повагою

класний керівник 8-А класу

Цапенко Оксана Григорівна






 

Немає коментарів: