БЕСІДИ, ІНСТРУКТАЖІ, ЗАХОДИ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

 


Вступний інструктаж
      Безпека життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу в закладі ґрунтується на свідомому і сумлінному виконанні правил. 
     Основні види життєдіяльності в закладі освіти - це праця, навчання, гра, творчість. 
     Під час знаходження в навчальному закладі потрібно усвідомлювати наслідки своїх дій, щоб не створити небезпечну ситуацію, виробивши відчуття особистої безпеки та безпеки оточуючих; розуміти те, що безпека, перш за все, залежить від кожної людини, її ставлення до навколишнього середовища та інших людей. 

Учні, вихованці закладу освіти зобов’язані:
• Виконувати вимоги з безпеки життєдіяльності, передбачені відповідними правилами та інструкціями, дотримуватися дисципліни, навчатися сумлінно;
• Берегти обладнання, інвентар, матеріали, навчальні посібники тощо, бережливо ставитися до майна школи;
• Сумлінно дотримуватись правил особистої гігієни і санітарних норм на місці праці;
• Виконувати лише ту роботу, яку доручив учитель, керівник;
• Не входити до навчального кабінету без дозволу вчителя;
• Не підходити до відкритих вікон, починаючи з II поверху;
• Не допускати грубощів, образ, застосуванні протиправних дій у вирішенні конфліктних ситуацій до оточуючих;
• Під час проведення уроків не покидати навчальний кабінет;
• Не виносити зі школи матеріальні цінності;
• Співпрацювати з адміністрацією навчального закладу щодо створення безпечних умов для навчання (повідомляти про всі недоліки, які можуть призвести до небезпеки життєдіяльності під час навчальновиховного процесу.


Правила поведінки учнів під час воєнного стану

В Україні діє воєнний стан та тривають бойові дії, тож кожен учень закладу загальної середньої освіти повинен знати основні правила поведінки та дій під час повітряної тривоги, обстрілів, комендантської години.


Повітряна тривога

Якщо ви почули гудки сирен, переривчасті гудки підприємств або звуки гучномовця, що тривають протягом декількох хвилин, це означає попереджувальний сигнал «Увага всім». Про алгоритм дій неодноразово повідомляли в Державній службі надзвичайних ситуацій  України, він такий:

·             увімкніть телебачення або радіо. Інформація звучатиме через офіційні канали протягом 5 хвилин після звучання сирен;

·                  зосередьтесь, прослухайте повідомлення та виконуйте почуті інструкції. Залишайте теле- радіоканали увімкненими. З них може надходити подальша інформація;

·            зазвичай під час тривоги на офіційних каналах звучить інформація від місцевої влади про повітряну тривогу, під час якої треба взяти запас харчів, води та прямувати до найближчого укриття;

·             повідомте про почуте сусідам чи знайомим, за необхідності надайте їм допомогу;

·                          у разі виникнення надзвичайної ситуації телефонуйте 101;

·      в Україні працює мобільний застосунок «повітряна тривога», який сповіщає про небезпеку у конкретному регіоні. Його можна завантажити у Gogle Play Market та AppStore.


Тематика бесід (занять) із попередження дитячого травматизму

Вересень

тиждень

Дні, в які проводиться бесіда СЕРЕДА

01.09.2025

 

1 тиждень
(03.09.2025)

1

Первинний інструктаж з безпеки життєдіяльності під час освітнього процесу. Алгоритм дій у випадку сигналу Повітряна тривога. Правила поведінки під час повітряної тривоги.

2

1.Правила дорожнього руху. 

👀1. Організація дорожнього руху. Правосторонній, односторонній, двосторонній рух. Правила безпеки при переході вулиці. Наземний, підземний, переходи.

6.Правила безпеки на воді.

👀1. Вступ. Уміння триматися на воді – запорука безпеки. Особливості купання у морі, річці, ставку.

2 тиждень
(10.09)

3

2.Правила протипожежної безпеки. 

👀1. Вогонь – друг, вогонь – ворог. Причини виникнення пожеж, їх наслідки.

3 тиждень
(17.09.)

4

Я обираю здоровий спосіб життя.

4 тиждень
(24.09.)

5

1.Правила дорожнього руху. 

👀2. Типи перехресть (регульовані,  нерегульовані). Правила переходу дороги на перехрестях.

5. Правила безпеки з вибухонебезпечними предметами. 

👀1. Види боєприпасів, методи їх розпізнання Небезпечні предмети (знахідки) та дії при їх виявленні.


Жовтень

5 тиждень
(01- 03.10)

6

1. Правила дорожнього руху. 

👀3. Правила переходу вулиці після висадки з транспорту.

6 тиждень
(06- 10.10)

7

2. Правила протипожежної безпеки.

👀2. Дії під час виникнення пожеж у багатоповерховому будинку, власному будинку. Способи захисту органів дихання від чадного газу.

7 тиждень
(13- 17.10)

8

3. Запобігання отруєнням. 

👀1. Поширення отруєння грибами, рослинами та їх насінням. Профілактика харчових отруєнь.
Я обираю здоровий спосіб життя.

 2. “Дерево роздумів” щодо равильного рішення відносно свого здоров’я.

8 тиждень
(20- 24.10)

9

4. Правила безпеки при користуванні газом. 1. 👀Загальні відомості про природний та зріджений газ.

про газ для дітей

9 тиждень
(27- 31.10)

10

5. Правила безпеки з вибухонебезпечними предметами.

👀 2. Правила поводження з ВНП, невизначеними предметами та речовинами.
















Як поводитися під час обстрілу

Якщо ваше житло розташоване в зоні регулярних збройних дій, перш за все потрібно зміцнити вікна (наприклад, клейкою плівкою). Так ви уникнете розльоту уламків скла. Проте краще закрити вікна мішками з піском або масивними меблями.


ЩО РОБИТИ ПРИ  ЗВУЦІ «ШАХЕДА» ?!?

Інструкція дій за хвилинами


ТИ МОЖЕШ БОЯТИСЬ. АЛЕ ДІЯТИ ТИ МАЄШ ШВИДШЕ, НІЖ СТРАХ ПАРАЛІЗУЄ.


1. ЗВУК ЙДЕ? ТИ НЕ МАЄШ ПРАВА ДУМАТИ

Не аналізуй. Не гадай.

Якщо чуєш низький, гудячий звук – дієш. Через 30 секунд він може бути над твоїм дахом.

2. ПРИПИНИ ЗНІМАТИ. ЦЕ – НЕ КІНО

Жодне відео не варте твого похорону.

Сховай телефон. Уламки не попереджають, вони вбивають.


3. ВІДСКОЧ ВІД ВІКНА – ЦЕ ТВОЯ МІНІ-ГРАНАТА

Скло летить як леза.

Вікно найнебезпечніше місце. Відійди якнайдалі. Ідеально в глиб квартири.


4. ЗНАЙДИ ДВІ СТІНИ

Між тобою і вулицею має бути не менше двох капітальних стін.

Кухня з вікнами – ні. Ванна без вікон – так. Коридор – ідеально.


5. НА ПІДЛОГУ. БЕЗ СЛІВ. БЕЗ ПИТАНЬ

Лягай. Закрий голову руками.

Уламки летять по дузі. Ти маєш бути нижче їхньої траєкторії.


6. НА ВУЛИЦІ? НИЗЬКО І ЗА БЕТОН

Паркани не варіант. Кущі не варіант.

Найкраще лягти за бетонною стіною або впасти в будь-яке заглиблення. Якщо нічого нема, просто лягай.


7. У МАШИНІ СТАНЬ НЕВИДИМИМ

Заглуши двигун, вимкни фари. Ляж на підлогу між сидіннями.

Світло і рух – орієнтир для дронів.


8. ЗАКРИЙ ВУХА І ВІДКРИЙ РОТ

Це захист від ударної хвилі.

Це важливо. Можеш врятувати собі слух і легені. Це дрібниця, але вона працює.


9. НЕ РУХАЙСЯ, ПОКИ НЕ ТИХО МІНІМУМ 10 ХВИЛИН

Другий приліт найпідліший.

Тиша після першого вибуху – це пастка. Витримай. Лежи.


10. ТИ ВЖЕ ЗНАЄШ, ЩО РОБИТИ.

А отже, ти вже на кілька кроків ближче до життя.

Покажи це тим, хто ще не знає.


Правила поведінки під час комендантської години

Під час комендантської години, період дії якої встановлює місцева влада кожного регіону, заборонено перебувати на вулицях та в інших громадських місцях, якщо ви не є працівниками об’єктів критичної інфраструктури (для цього у вас має бути спеціальна перепустка.

Особи, які перебувають на вулицях в заборонений час, можуть вважатися членами диверсійно-розвідувальних груп.

Правило не поширюється на переміщення до укриттів під час сигналу тривог.

Під час комендантської години в Державній службі надзвичайних ситуацій України рекомендують дотримуватись правил світломаскування:

·        зашторювати вікна;

·        вимикати світло в оселях;

·        гасити вуличне освітлення своїх будинків;

·        прибирати з підвіконь усі лампи, зокрема й фітолампи по догляду за рослинами. 





Перегляньте відео

Голодомор – геноцид української нації, скоєний керівництвом Радянського Союзу на чолі з Йосифом Сталіним шляхом штучно створеного масового голоду з метою знищення українців, остаточної ліквідації українського спротиву режиму та намагань українців збудувати самостійну, незалежну від Москви Українську Державу.

Голодомор в Україні 1932-1933 років не був випадковим явищем природного чи соціального походження, як це стверджували спочатку радянські, а згодом проросійські історики. «Смерть через голод» стала наслідком цілеспрямовано застосованого тоталітарною владою терору голодом, тобто геноцидом. Він став покаранням українців за їхній спротив колективізації сільського господарства і небажання перебувати під владою Росії. наслідок руйнування системи сільського господарства і сіл, спричинене примусовою колективізацією, що стала Це покарання здійснювалося шляхом знищення української культури, мови, традицій. Шляхом штучно організованого голоду радянська влада намагалася вирішити так звану «українську проблему» за наказом Сталіна.

За даними істориків, на початку 30-х років ХХ-го століття основним центром опору більшовицькій політиці колективізації та форсованої індустріалізації було українське село. В Україні сталося понад 4 тис. масових протестних виступів за участю близько 1,2 млн. чоловік. З колгоспів вийшли 41 200 селянських господарств, близько 500 сільських рад відмовлялися приймати нереальні плани хлібозаготівель.

Сталін боявся втратити Україну як ресурс, без якого побудова могутньої індустріальної імперії, здатної завоювати світ, залишалася б тільки мрією.

Не бажаючи втрачати Україну, радянський режим вибудував план винищення частини української нації, що був замаскований під плани здачі хліба державі. Йшлося про повне вилучення всіх запасів зерна, а потім конфіскацію інших продуктів харчування та майна в якості штрафів за невиконання плану здачі хліба. Перетворивши Україну на територію масового голоду, режим перекрив всі шляхи до порятунку. Відбулася ізоляція голодуючих. З цією метою був застосований режим «чорних дошок» і заборона голодуючих виїжджати за межі України. Колгоспи і села, занесені на «чорні дошки», оточувалися загонами міліції та радянських спецслужб. Звідти вивозили усі запаси їжі. Заборонялася торгівля та ввезення будь-яких  товарів. 22,4 мільйони людей було фізично заблоковано в межах території Голодомору.

Ще однією складовою геноциду було свідоме блокування інформації про голод. У січні 1933 року радянською владою було зробленою заяву про відсутність голоду в країні. Сталінський режим відмовився від зовнішньої допомоги.

Наслідки Голодомору

Голодомор 1932-1933 років охопив період з квітня 1932 року по листопад 1933 року. За ці 17 місяців було вбито понад 7 мільйонів людей в Україні і 3 мільйони українців поза її межами, в регіонах, що історично були заселені українцями: Кубань, Північний Кавказ, Нижнє Поволжя та Казахстан. Пік Голодомору припав на весну 1933 року. В Україні від голоду щохвилини вмирало 17 людей, 1 400 – щогодини, понад 30 тисяч – щодня... Питання кількості людських втрат України від Голодомору досі залишається відкритим.

Реальні цифри загиблих замовчувалися, що підтверджується наданим владою розпорядженням не реєструвати смерть дітей у віці до одного року. Українці у віці від 6 місяців до 17 років становили близько половини всіх жертв Голодомору. У зв'язку з цим, середня тривалість життя українців у 1933 році становила 7,3 року в чоловіків і 10,9 років у жінок. За всю історію людства подібних показників ніде не було зафіксовано.





















Немає коментарів: